رئيس التحرير : مشعل العريفي

"العفاريت السبب".. اعترافات مثيرة من المتهم بذبح زوجته في مصر

تابعوا المرصد على Google News وعلى سناب شات Snapchat

صحيفة المرصد كشف المتهم بذبح زوجته "22 عامًا"، في محافظة الدقهلية بمصر، تفاصيل ارتكابه الجريمة البشعة، أمام النيابة العامة، وروى ما حدث بالتفصيل.
واعترف المتهم، ويدعى «أحمد. م. ص»، 35 سنة، بذبح زوجته «مريم محمد عبد الغنى»، 22 سنة بسبب وجود خلافات زوجية بينهما، مدعيًا أنه كان تحت تأثير المخدرات.

العفاريت
قال المتهم، إنه لم يقتل زوجته، ولكن العفاريت هي التي قامت بذلك، وأنه حاول التخلص من حياته عقب ارتكاب الواقعة بإلقاء نفسه من نافذة المنزل، للتخلص من هذه العفاريت، وفقًا للمصري اليوم.
المخدرات
وأضاف الزوج القاتل في تحقيقات النيابة العامة: «أنا بحب مريم وبنتى وماليش حد غيرهم، لكن أنا ساعات بآخد مخدر شابو، ويوم الواقعة كنت واخد مخدرات".
وتابع: "فجأة حسيت إن في عفاريت عليّ، وحاولت أتخلص منهم لكنهم هم اللى قالوا لى اقتل مريم، هم اللى قتلوها وخلونى أذبحها بالسكينة، لكن أنا مش عايز أقتلها وبحبها».
والدة القتيلة
قالت والدة المجني عليها: «الناس قالوا لى الحقى بنتك بتتخانق مع جوزها جريت علشان أشوفها ولما دخلت الشقة لقيتها مرمية ومذبوحة من رقبتها وغرقانة في دمها وكانت بطرحتها وعبايتها وشكلها اتقتلت غدر والجيران قالولى إن جوزها قتلها ورمى نفسه من الشباك وهو بيقول أنا قتلت مريم أنا قتلت مراتى».
وتابعت: «بنتى حافظة القرآن وكانت زى النسمة وراضية بعيشتها وكانت بتحب جوزها ومستحملاه ومهما حصل منه تسامحه وامبارح كانت راجعة من الامتحان من كليتها ولا عملت أي حاجة ومنه لله ذبحها وحرمنا منها».
واختتمت: «أنا عايزة حق بنتى، عايزة حق مريم، ده دبحها زى الفرخة وهى لوحدها وملقتش حد يدافع عنها أو يحميها منه».
 

arrow up